Har jag sagt det?

God förmiddag :)
   Var ett tag sen jag skrev nu. Men dagarna liksom har försvunnit i plugg och tankelöshet. Men idag är jag brutalt positiv. Det såg ut som Jessica ville strypa mig i matsalen nyss där jag satt och predikade om att allt löser sig och att livet blir alltid vad man gör det till själv. Tror ni jag är förvånad över mig själv? Svar ja, när började den äkta pessimisten bli optimist? Idag? I vilket fall som helst gillar ja det! Hoppas på fler såna dagar ni som befinner er i mitt huvud, för jag antar att det inte är jag själv som orsakar detta anfall av optimism.
I vilket fall som helst så förgyllde Henrik, Lisa och Linda min dag rejält igår. Vi var och lunchade på Mulan och jävlar vad mysigt. De människorna har en så stor plats i hjärtat så det finns inte, trots allt som hänt så måste vi bara gå vidare och njuta av varandras sällskap nu när det snart är slut.
Till och med det känns bra idag, bortsett från att jag inte kommer få spendera varje dag med världens bästa människor så känns det bra att jag ska flytta idag. Jag börjar känna mig mer och mer redo.
Förra lektionen hade jag och Henrik egen gympa tillsammans med våra klasser och idrottarna. Henrik "Hitler" Wadman, hoppas ingen tog illa upp, körde hårt med de stackarna. Jag stod mest och log och sa bra jobbat. Vilken insats.
Just nu gör resten prov men eftersom några av oss var duktiga flickor och gjorde provet förra veckan är vi lediga. Jag ska tillbringa ledigheten på badhuset as usual. Ska simma idag tänkte jag, har inte gjort det sen i måndags, men musklerna behöver vila från gymmet tror ja.
Ikväll blir det utgång med världens bästa Kristine. :) Förut när jag satt på tåget kände jag mig inte så värst pepp på att gå ut men nu börjar partysuget sakta krypa fram igen. Men det ska bli skönt att dansa av sig lite bekymmer på dansgolvet. Dessutom är det ingen Wadman som dissar mig och ger mig ont i hjärtat ikväll heller ;D
So long allihop. Ta dagen med ett leende :) (nej Lina nu blev du för positiv)

C A R P E   D I E M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varje gång man är POSITIV ska man SKRIVA upp det! Så tittar man tillbaka och ler när man är nere, kommer ihåg känslan man kände då! Härligt! var kul att se dig igår Lina, du verkade glad! Härligt! <3<3

2009-02-21 @ 22:52:08
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0