Början på något nytt

Det känns nu att snart är det början på något nytt. I helgen var jag på galtö och hälsade på mor och far. Vädergudarna ville oss inte gott men det spelade inte så stor roll för det var mysigt ändå, vi spelade kort och shoppade. När jag kom hem i söndags gick jag direkt ner i källaren och bar upp alla mina flyttlådor som jag laddat med saker det senaste året.
Jag kollade igenom alla lådorna, packade upp och packade om, organiserade och skrev på lådorna vad de innehåller. Sist satte jag mig med en lista och skrev vilka saker jag har och vad jag saknar. Tänk vad många saker jag har som jag helt och hållet hade glömt bort att jag hade! Sen tittade jag igenom studentlådan lite extra och insåg vilka fina presenter och vilken bra student jag hade.
Nu står i alla fall en hel hög flyttkartonger i mammas och pappas sovrum, mina flyttkartonger. Någon dag ska jag även åka på rusta och köpa mer flyttlådor så jag kan börja packa ner lite andra saker som jag inte behöver just nu. Det känns väldigt egendomligt. Det känns otroligt bra samtidigt som jag är livrädd. Det ska bli kul att flytta och jag kan knappt bärga mig till jag får börja fixa i lägenheten. Det som känns värst är ensamheten, att inte vara omgiven av människor jag känner hela tiden kommer kännas konstigt. Men jag har en tro på att örebro kommer ge mig väldigt många fina vänner.
   En annan sak som känns lite konstigt är att jag snart ska flytta till en stor stad som jag inte vet någonting om. Vad är Örebro känt för? Gustavsvikbadet? Svampen? Hjalmars revyer? Det är knappt så att jag vet att det ligger i Närke, HAHA.
Den 25 är det i alla fall öppet hus på skolan så då blir det en heldag i min blivande stad. Jag hoppas att B följer med och gör mig sällskap.
   Nu, nu är det min tur att göra något nytt. Nu är det början på något nytt. Jag hoppas ni följer med mig i mitt nya liv!


Kommentarer
Postat av: Mary

Gud det är en rätt stor grej att flytta hemifrån alltså... så mkt nytt å spännande men samtidigt mycket att sakna. När flyttar du in i lägenheten "på riktigt" ? Hoppas verkligen att allt blir bra för dej Lina!

coolt att du verkligen följer din dröm: )

2009-07-14 @ 21:12:30
URL: http://marymaary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0