Kärlek

"Som han tittar på henne. Jag blir avundsjuk bara av att se ljuset i ögonen på honom när han tittar på henne. Irisen blir större och man kan riktigt se kärleken som pulserar ut när blicken landar på henne. Han stryker henne sakta på kinden med sin hand och kysser henne ömt i pannan. När hon sedan ivrigt sitter och pratar med någon annan sitter han hela tiden och rör sina fingrar i hennes hand. Han stryker sin tumme på ovansidan av hennes hand och sneglar på henne med jämna mellanrum. Dessa mellanrum blir allt mindre och varje gång han ser hennes iver ler han. Han ler när han ser att hennes hår inte ligger som det ska. Han ler när han ser att hennes skjorta inte är så struken som den borde vara. Han ler när han ser att mascaran har kladdat lite under ögat. För honom spelar det ingen roll, att allt inte är som det borde vara. När hon är allt för inne i diskussionen lägger han sitt huvud mot hennes och ger henne en försiktig puss mot håret. Jag kan riktigt se hur lycklig han är. Jag ser att hans hjärta smälter litegrann varje gång han inser att han inte drömmer utan att hon är hans. Jag kan inte göra annat än att le med honom. Le åt hans känsla. Le åt att han inte för en sekund kan dölja hur han känner. Ibland ser jag att han böjer sig mot hennes öra och försiktigt viskar några ord. Kort därefter ser jag att hon ler. Hon ler mot honom, lägger sitt huvud på sne och det är nästan så att man kan se en tår av glädje i hennes ögon. Jag sitter och bevakar dem på avstånd. Jag bevakar varje rörelse. När jag sitter här känner även jag mig lycklig. För när jag sitter här kan även jag vara en del av denna kärlek. För det finns verkligen inga tvivel om att det jag just nu bevittnar, det är det vi kallar kärlek."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0